Anne-Laure Duncan

Anne-Laure Duncan

PhD in management sciences

 

Contact by email

Portrait EC Anne-Laure DUNCAN

CURRENT SITUATION

Faculty member

UNIVERSITY TITLES AND DIPLOMAS

PhD in Management Sciences, University of Pau and Pays de l'Adour

RESEARCH THEMES

  • International business strategy
  • Emerging Markets
  • Interculturality

RESEARCH GROUP

Group 4: Consumer and Market Perspectives

COURSES

  • International marketing
  • International Strategy
  • Strategic marketing

PUBLICATIONS AND WORKS

Articles in referenced journals (CNRS, FNEGE)

2019

DUNCAN A. L. and PON K. , (2019), « Networks and alliances - Business Schools’ answer to Mergers and acquisitions? », Journal of Management Development, vol. 38, n° 10, pp. 773-795.

Book chapter

2015

DUNCAN A.-L., FAGBOHOUN S., GAO H., MELIN C. and PON K., (2015), « Les chaînes de valeur mondiales reconsidérées », Chapitre 6, in : V. CHASSAGNON, (dir.), Vers un modèle de gouvernement durable de l’entreprise capitaliste : l’unité dans la pluralité au service de la société, pp. 83-94.

Participation in conferences

2019

DUNCAN A.-L., (2019), « Networks and alliances – Business Schools’ answer to Mergers and Acquisitions ? », Global business Research Symposium, St John’s university, Tobien college of business, 4 to 5 june, Valencia, Spain.

Case study

2018

DUNCAN A.-L., ZAIDI CHTOUROU S. and BLANC I., (2018), « Bioderma : Quelle stratégie de communication ? », CCMP, M2034.

2014

DUNCAN A.-L., (2014), « Galaxy Jouets, une PME en Chine : comment gérer une politique d’achat ? », CCMP, G1829.