Vous êtes ici : fr / Programmes / Programme Grande École / Les spécialisations du Master / Marketing & Digital Business - initial

Cycle Master Marketing and digital business - initial



1 spécialisation - 2 parcours : l’alternance ou le cursus anglophone.
Maîtriser les outils et techniques du marketing et de la communication numérique et acquérir les compétences indispensables pour s’insérer dans des entreprises évoluant dans un contexte international, en B2C comme en B2B.

Objectives

  • To provide students with a critical mindset on marketing activities
  • To gain a solid experience on marketing strategy (theory) and its implementation (practice) in a digital environment.
  • Master digital marketing and communication tools and skills
  • Understand the digital transformation of business data and evolving market places

Highlights

  • A program structured around the main activities of a typical marketing agency, a consulting company or a marketing department. 
  • Experience the reality of the business world throughout the two years with projects carried out for companies, in the context of different courses, and two periods of 6 months internships
  • Real life projects with local and interntional companies
  • Project management skills involving skills and theory from multiple courses
  • Double degree options

Career opportunities

  • Project manager
  • Brand manager
  • Customer Relationship manager
  • Search Engine Marketing manager
  • Marketing manager

Course examples

  • Web design
  • Cross channel UX
  • Data marketing
  • Crisis communication



 
More information : contact us !

Diplôme visé Bac +5 / grade de Master :
Toutes les spécialisations du Master de l’ESDES s’étendent sur 2 ans et mènent au diplôme visé par le Ministre de l’Enseignement Supérieur et de la Recherche et revêtu du grade de master.